Gemba klantcase: online marketing door Marketing101

Gemba is een ICT onderneming met dertig medewerkers en kantoren in Landsmeer en Brussel. Gemba laat haar online marketing sinds twee jaar uitvoeren door Marketing101.

Resultaten:

  • continue aanvoer van online leads
  • naamsbekendheid buiten eigen netwerk
  • online presence die kennis en expertise weergeeft

Uitgangspunt bij Gemba

Jack Lok, directeur Gemba, vertelt: Onze marketingactiviteiten werden voorheen uitgevoerd door wie er tijd voor had, maar waren altijd een ondergeschoven kindje. Bovendien misten we de expertise om online het verschil te kunnen maken. Het gevolg was dat er nauwelijks aandacht werd besteed aan de website en deze een slechte weergave was van de expertise en ervaring die wij in huis hebben.

Onze kennis en expertise was buiten onze klantenkring eigenlijk niet bekend. Ik wilde Gemba graag beter op de kaart zetten, vooral online. Om groei te realiseren.

Citeria voor online marketing partij

Ik was op zoek naar een online marketing partij die een goede basis neer kon zetten, en daar later zelf ook weer verder op kon bouwen. Een partij die van alle markten thuis is en het gewoon regelt.

Toen ik in contact kwam met Ray van Gilst van Marketing101 was ik eigenlijk direct enthousiast over hoe onze uitdagingen werden begrepen en er een vertaalslag werd gemaakt naar een concrete marketingaanpak.

Marketingaanpak die leidt tot resultaat

We zijn de samenwerking begonnen door onze website gebruiksvriendelijker- en beter vindbaar te maken voor de zoekmachines. Daarnaast hebben we sterk ingezet om onze kennis en ervaring te laten zien via blogs en klantcases.

Je ziet dat deze informatie nu voor een flink deel van onze bezoekers zorgt.

Tevens hebben we ingezet om potentiële klanten te bereiken door te adverteren op Google en Linkedin.

Die combinatie van activiteiten zien we nu mooie resultaten van. Zowel van organisaties die aanvragen doen als van organisaties die alleen onze site bezoeken waarbij we toch naamsbekendheid opbouwen.

Marketingteam met kennis

Voor de uitvoering van onze marketingactiviteiten wordt met een vast team van specialisten gewerkt. De marketingmanager is aanspreekpunt en adviseert ons regelmatig. We hebben verder de beschikking over een copywriter, een Adwords- en een SEO specialist. Met de maandelijkse rapportage hebben we een handig overzicht van de resultaten.

Onze marketing wordt nu consequent uitgevoerd en dat geeft een goed gevoel. Ik kan Marketing101 van harte aanraden.

Over Gemba

Gemba implementeert Asset & Service Management systemen. Met meer dan 500 projecten in 20 jaar tijd hebben ze hier ruime ervaring in opgedaan. Ze werken met IBM-oplossingen, standaard en op maat. Ze adviseren, implementeren en zorgen dat de medewerkers van onze klanten overweg kunnen met de nieuwe IT-oplossingen. Ze zijn Gold IBM business partner in Nederland en België. Hun mensen kenmerken zich door een hoog kennisniveau en een praktische insteek. Ze hanteren een no-nonsense aanpak, met ruimte voor opmaat-oplossingen. De mensen van Gemba weten als geen ander hoe belangrijk het is dat IT-oplossingen een werkelijke bijdrage leveren aan bedrijfsprocessen.


Wil je online ook het verschil gaan maken? Neem contact op via de site of bel ons op 085 – 888 1029

Abonneer je op ons nieuws!

We posten regelmatig artikelen en tips specifiek voor zakelijke dienstverleners. We houden het graag zo relevant mogelijk en afmelden kan altijd.