Websitebezoekers opnieuw benaderen voor beter resultaat

Veel websitebezoekers is een van de resultaten van online marketing campagnes. Echter op de meeste sites onderneemt meer dan 90% van de bezoekers geen actie om iets te kopen of om contactgegevens achter te laten.

Deze mensen hebben interesse getoond in jouw website, zijn onbekend voor je en komen wellicht niet meer terug. Dat is jammer.

Hoe kun je toch iets doen om die enorme pool van onbekende websitebezoekers alsnog te bereiken en het potentieel van deze doelgroep commercieel te benutten?

1-  Websitebezoekers opnieuw benaderen met een advertentie

Een interessante aanpak is om advertenties te tonen die specifiek gericht zijn op mensen die jouw website reeds hebben bezocht. Deze advertenties kunnen getoond worden op Facebook, Linkedin, Google Adwords en vele andere sites afhankelijk waar deze voormalige bezoekers zich bevinden. 

De mensen die jouw advertentie zien kennen jouw website waarschijnlijk nog en deze herkenning zorgt vaak voor een beter resultaat van deze campagnes. Een andere optie om het resultaat te stimuleren is door in deze advertenties een speciaal aanbod te doen.

Bovendien zijn de klikprijzen relatief laag waardoor je een hoger rendement kunt realiseren op je advertentiebudget.

Deze vorm van marketing wordt ook wel Remarketing genoemd.

2- Organisaties die jouw website bezoeken opnieuw benaderen per telefoon

Als jouw propositie gericht is op de zakelijke markt is het niet alleen leuk maar ook interessant om te zien welke organisaties jouw website hebben bezocht. Het is mogelijk om de NAW gegevens van deze organisaties te verkrijgen en te zien welke paginas ze bezocht hebben.

Zo kun je bepalen waar men interesse in had en dit gespreksonderwerp maken in een volgend contactmoment. De kosten voor deze rapportages zijn Euro 75 per maand.

Aanbieding
Wil je weten welke bedrijven jouw website bezocht hebben? We bieden deze rapportages twv E 75 per maand gratis aan icm een marketingcampagne die bij ons wordt afgenomen.

Overigens worden de persoonsgegevens van de bezoeker niet verstrekt (ivm privacy). Wie jouw aanspreekpunt zou kunnen zijn binnen de betreffende organisatie zou je kunnen achterhalen door op de Linkedin bedrijfspagina te kijken. 100% Zekerheid dat dit ook de persoon was die jouw website heeft bezocht heb je echter niet.

Wil je ook het potentieel benutten van bezoekers die je website hebben verlaten? Of heb je een vraag over deze blog? 

Bel ons op 085 – 8881029 of stuur een mail. We horen graag van je.

Abonneer je op ons nieuws!

We posten regelmatig artikelen en tips specifiek voor zakelijke dienstverleners. We houden het graag zo relevant mogelijk en afmelden kan altijd.